Coaching

”Coaching jest procesem doskonalenia kompetencji w obszarze, który chce rozwijać Klient. Jest oparty na partnerskiej relacji i wzajemnym zaufaniu. Pomaga ludziom w stawaniu się tym, kim chcą i byciu najlepszym jak to możliwe.” (Kefann)

Coaching skierowany jest do menadżerów, i pracowników, którzy mają już za sobą szkolenia, konsultacje z zakresu zarządzania, ale poszukują nowych obszarów rozwoju samego siebie, firmy i pracowników jednocześnie bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu.

Najczęściej potrzeba coachingu pojawia się, gdy:

  • Pracownik zmienia swoje dotychczasowe stanowisko (awans zawodowy);
  • W systemie ocen okresowych w firmie pojawił się ważny obszar do rozwoju dodatkowych kompetencji u pracownika;
  • Należy zaplanować ścieżkę kariery zawodowej;
  • Doskonały menadżer posiada mało przydatną w zarządzaniu cechę, (np. świetny merytorycznie menadżer, który zbyt mało przykłada uwagi do budowania relacji w zespole);
  • Chcemy dać prestiżową nagrodę dla menadżera za jego osiągnięcia;
  • Istnieje potrzeba rozwoju ważnych kompetencji.

Dlaczego coaching jest opłacalny?

  • Jest najszybszym i najbardziej precyzyjnym sposobem podnoszenia kwalifikacji pracowników;
  • Coaching wzmacniając osobę powoduje wzmocnienie tego ogniwa organizacji, w którym ta osoba działa;
  • Stwarza możliwość pracy z osobami, które tego potrzebują i w zakresie dla nich użytecznym;
  • Można użyć go precyzyjnie w miejscu największej potrzeby i największego wpływu;
  • Coaching pomaga odkrywać nie poznane jeszcze i nie wykorzystane zasoby pracownika;
  • Jest wspaniałym sposobem na kontynuację i rozwój efektów treningów i szkoleń w organizacji;
  • Pomaga promować zmianę w organizacji przez osoby strategicznie ważne i opiniotwórcze na różnych poziomach zarządzania.

Kontrakt

Coaching zaplanowany jest zazwyczaj na 6 – 9 sesji, które trwają 60-90 minut.
Pomiędzy sesjami istnieje 3-4 tygodniowa przerwa, która jest czasem dla klienta, by mógł zrealizować wszystkie zadania zaplanowane na sesji i wdrożyć w życie swoje nowe odkrycia.

Każdorazowo z klientem ustalany jest indywidualny kontrakt zawierający:

zgodę na metodologię coachingu,
terminy i miejsce spotkań,
zadania do wykonania przez klienta,
poufność,
raport po całości coachingu z rekomendacjami na przyszłość, który trafia do klienta, a po jego akceptacji – do płatnika.